Clicky

Seryjna produkcja polskiej nowoczesnej Syreny staje się faktem!

Wieloletnie starania firmy AK Motors, wsparte rządowymi dotacjami nad którymi pieczę trzyma Minister Rozwoju i Finansów Mateusz Morawiecki doprowadziły do podpisania 3 letniego kontraktu na produkcję nowej wersji kultowej Syreny.

Uruchomienie linii produkcyjnej planowane jest na pierwszy kwartał 2018. „Długo na to czekaliśmy” oznajmił na konferencji prasowej Arkadiusz Kamiński, założyciel firmy AK Motor. Firmna AK Motor Polska podpisała 3 letni kontrakt na linię produkcyjną nadwozia do nowej Syreny Meluzyna z AMZ Kutno, do tej pory specjalizujących się w pojazdach dla wojska. Firma podlega pod Ministerstwo Obrony Narodowej, którego szefem jest Minister Antoni Macierewicz.

Od 2012 w założonej w Kanadzie firmie AK Motor International Corporation a od 2014 roku w firmie AK Motor Polska trwały intensywne prace nad przywróceniem tego legendarnego samochodu na ojczyste drogi.

Słodkie świętowanie.

Z tak radosnej dla wielu rodaków okazji Zakłady Cukiernicze Wedel wypuściły limitowaną serię czekoladek z wizerunkiem Syreny Meluzyny. Po wielu dyskusjach zdecydowano się na tradycyjny, klasyczny i szlachetny smak gorzkiej czekolady.

Warszawska Syrenka

Syrena – polska marka samochodowa nazwana  była na cześć polskiej legendy, która do dziś symbolizuje stolicę. Mityczna warszawska „Syrenka”, wzięła swój początek z XIV wiecznej legendy. Pierwsza Syrena zostało zaprezentowana podczas Międzynarodowych Targów Poznańskich w 1955 r. Produkcja samochodu została rozpoczęta w 1957 r. w Fabryce Samochodów Osobowych (FSO) na warszawskim Żeraniu, gdzie produkowano auto do roku 1972. Między 1972-1983 Syrena była produkowana w Fabryce Samochodów Małolitrażowych (FSM) w Bielsko-Białej. Od roku 1955 w FSO i FSM łącznie wyprodukowano na tamte lata rekordową ilości 5 21311 samochodów Syrena.

Bielsko-Biala-FSM, 08.1972, Tasma produkcyjna samochodu „Syrena” Fot. Aleksander Jalosinski / FORUM

Syrena była najdłużej produkowanym samochodem polskiej konstrukcji, nazywana też była „skarpetą”, „srytą” czy też „kurołapką”. W 1954 r powstał przedprototyp, prototyp pojawił się natomiast rok później na XXIV Targach Poznańskich i V Światowym Festiwalu Młodzieży i Studentów. Produkcję seryjną zaczęto dopiero w 1957.

Mamy nadzieję, że Syrena w nowej odsłonie na dobre zadomowi się nie tylko na polskich drogach.

Jeśli masz ochotę, możesz podzielić się tym artykułem na Fb

Sprawdź historię każdego samochodu!

W odpowiedzi na “Seryjna produkcja polskiej nowoczesnej Syreny staje się faktem!”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *